DOBRE HORRORY/THRILLERY NA WIECZÓR


Hejka wszytskim!

Dzisiaj przyszykowałam post dla fanów dobrych, wchodzących w pamięć horrorów i thrillerów. Osobiście jestem fanką filmów tego gatunku, obejrzałam ich naprawdę mnóstwo. Dzisiejsze zestawienie nie jest spisem wszystkich, które polecam, bo post byłby zbyt długi. Jeśli spodoba Wam się ten post, z przyjemnością zrobię kolejny o tej tematyce. Kolejność filmów podana jest przypadkowo, zapraszam do czytania.

#1 ''POKÓJ 1408''

''Film oparty na opowiadaniu Stephena Kinga o tym samym tytule. Pisarz Mike Enslin jest autorem dwóch książek dotyczących zjawisk paranormalnych. Aby zdobyć materiały do nowej książki, Mike jest zdecydowany zbadać cieszący się złą sławą pokój 1408 w nowojorskim hotelu. Jest on jednak przekonany, że opowieści dotyczące owego pokoju to tylko mit. Dyrektor hotelu Mr. Olin nie podziela podejścia pisarza i ostrzega go o możliwym niebezpieczeństwie. Enslin zamierza udowodnić, że przerażające wydarzenia, które miały tam miejsce w przeszłości to tylko zwykłe zbiegi okoliczności i bajki.''

Ma dość schematyczną fabułę, jednak nie jest to typowo tendencyjny horror pełen efektów specjalnych w których nagle znikąd pojawiają się jakieś postacie, latające rzeczy. Wszystko jest bardziej urealistycznione, co wg mnie stale utrzymuje napięcie i strach. Spodobało mi się zakończenie, ponieważ zapowiada się dość banalnie, jednak potem nieco zaskakuje. 


#2 ''SINISTER''

Autor powieści kryminalnych po przeprowadzce znajduje na strychu projektor ze starymi taśmami. Oglądając materiały, odkrywa szokującą prawdę o nowym domu i jego poprzednich mieszkańcach.

Myślę, że większość z Was może kojarzyć ten film, bo swego czasu był on bardzo popularny. Znowu mamy tu do czynienia z teoretycznie banalną fabułą-rodzina wprowadza się do nowego domu, który okazuje się być nawiedzony. Szybkie zwroty akcji, ciągła niepewność. Film idealnie obrazuje także stany emocjonalne i problemy zwykłych ludzi. Bardzo pomysłowy, a jednocześnie przerażający pomysł na nagrania zawarte w taśmach. Niby przemoc nie jest wprost ukazana, a szokuje i straszy znacząco. Jednak według mnie ostatnie sceny są zbyt przerysowane.


#3 ''EGZORCYZMY EMILY ROSE''

Emily zostaje opętana przez demony. W trakcie egzorcyzmów umiera, a ksiądz, który je odprawiał, zostaje oskarżony o nieumyślne spowodowanie śmierci.

Myślę, że najbardziej może przerażać to, że film oparty jest na faktach. Myślę, że większość z Was może kojarzyć historię Anneliese Michel. Jeśli nie, chcieli byście post? Pozbierałabym wszystkie strzępki informacji razem :)
Jest to film, który nie tylko przedstawia losy tytułowej Emily, ale także zawiera tematy wiary, ukazuje ją od tej ciemniejszej strony. Porównując film do rzeczywistych wydarzeń, można dostrzec wierne odwzorowanie w większości aspektach. Naprawdę trudno było mi zasnąć po obejrzeniu :)
,,Demony istnieją bez względu na to, czy w nie wierzysz, czy nie''


#4 ''PARASITE''

Kiedy Ki-woo dostaje pracę jako korepetytor córki zamożnego małżeństwa, wymyśla sposób na zapewnienie zatrudnienia również reszcie swojej rodziny.

Na koniec dzisiejszego zestawienia dałam film, który oglądałam parę dni temu. Według mnie prawdziwy hicior. Fabuła dość niebanalna. Realistycznie ukazany jest kontrast życia zamożnych i biednych. Film pełen czarnego humoru i ciągłych zwrotów akcji, niesamowicie wciąga. Ciężkie sytuacje przedstawione w sposób dość humorystyczny, a także niebanalne zakończenie.


To na tyle z dzisiejszej listy. Mam nadzieję, że fani thrillerów i horrorów znajdą tu coś, czego jeszcze nie widzieli :) Moja lista filmów, które mi się spodobały jest dość duża, więc mam w planach, jak wcześniej wspomniałam zrobienie jeszcze paru części. 


Oglądaliście któryś z tych filmów? 
Polecacie coś?
Jak Wam minęły święta?


Udostępnij ten post

20 komentarzy :

  1. Oj, nie moje klimaty. O ile lubię czytać thrillery, tak nie lubię niczego takiego oglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dwa ostatnie oglądałam. Dwa pierwsze będę nadrabiać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ogromną fanką strasznych filmów. Sinister oglądałam. Pozostałych nie. Jako w piekle tak i na ziemi mnie pochłonął - polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie Sinister byl bardzo popularny swego czasu:) dzięki za propozycję, pewnie zobaczę w wolnym czasie !

      Usuń
  4. Nie lubię horrorów ;p częściej włączam komedie ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię komedie, ale są dla mnie w większości zbyt przewidywalne :D

      Usuń
  5. Od horrorów trzymam się z daleka, bo nie chcę się potem bać własnego cienia. :D Thrillery już bardziej do mnie przemawiają. Ale i tak najczęściej wybieram komedie romantyczne, żeby się odstresować. :D
    Historię Anneliese Michel nieco kojarzę, bo rozmawialiśmy o niej w liceum na religii. Z chęcią przeczytałabym Twój wpis na jej temat. ;)
    Święta, Święta i po Świętach, he, he. Minęły mi spokojnie. ;)

    Przesyłam Ci serdeczne pozdrowionka! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mało z osób które znam lubi thrillery itp ;) Też czasem obejrzę jakąś komedie, ale to rzadkość u mnie. Oj ta historia jest bardzo ciekawa, ale niezwykle mroczna, może niedługo pojawi się o niej post. Taak, jak co roku takie przygotowania do świąt a potem cyk pyk i już po hah
      Pozdrowionkaaa!

      Usuń
  6. Nie oglądałam pierwszego i ostatniego i z chęcią nadrobię bo ja jestem totalną fanką horrorów i thrillerów :D
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tkaim razie zachęcam do nadrobienia, ciekawe, czy też ci się spodoba!

      Usuń
  7. Nie oglądałam żadnego z tych filmow. Ja najbardziej lubię oglądać filmy komediowe i romantyczne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tylko tego ostatniego nie kojarzę.
    Jejku, bardzo uwielbiam horrory, jak i trailery, zwlaszcza ze znajomymi :)

    https://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj oglądam sama lub z chłopakiem :D Zachęcam do nadrobienia :)

      Usuń
  9. Znam tylko dwa "Pokój..." i "Egzorcyzmy...". Na razie nie mam ochoty na takie filmy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, bez chęci nawet nie ma co się zabierać! Chociaż mnie ten gatunek filmów relaksuje :D

      Usuń
  10. Witaj ♡
    Post dla mnie! :) Uwielbiam kino a te gatunki są moimi ulubionymi. Trafiłam idealne ^^ Uwielbiam poznawać nowe tytuły. Pokój 1408 bardzo mi się podobał, chodź widziałam go dawno temu i już nie pamiętam zakończenia. Sam motyw był świetny. Chyba odświeżę sobie ten tytuł :) Po Sinisterze bałam się sama spać. Nie pamiętam kiedy go oglądałam, ale na pewno byłam już pełnoletnia. Ta muzyka na końcu bardzo schizuje. Cała fabuła super, jeden z moich ulubionych horrorów. Egzorcyzmy Emily oglądałam niedawno, bo w zeszłym roku. Chodź ciekawy i świetnie wyreżyserowany, to miałam problem by go obejrzeć. Podchodziłam trzy razy. Nie widziałam Parasite, chętnie nadrobię :)
    Polecam:
    The Ring, Dom w głębi lasu, Dziedzictwo Hereditery, Opętani, Czarnobyl Reaktor strachu, Uciekaj, Ciche miejsce, Przypadek 39, Babadook, Coś za mną chodzi i The boy - moje ulubione, oryginalne horrory :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo super, że post wpadł w twoje gusta. Ja ''Pokój 1408'' oglądałam chyba 2 razy, też chciałam sobie własnie odświeżyć.
      Ooo tak zgadzam się z tobą totalnie co do tej muzyki w sinisterze, albo ta podczas której odtwarzał taśmy..
      Co do ''Egzorcyzmy...'' to ja nie obejrzałam go do końca za 1 razem, bo zwyczajnie mnie przerażał, dodatkowo to, że wydarzenia miały bardzo podobny bieg zdarzeń w porównaniu do tych, które wydarzyły się naprawdę.
      ''Parasite'' dość niewinnie się zapowiada, ale gwarantuję, że raczej Ci się spodoba! Potem strasznie wciąga :)
      Dzięki za propozycje! Obejrzałam dokładnie wszystkie z wyjątkiem ''Opętani'' i ''Ciche miejsce''. ''The boy'' i ''Uciekaj'' to również jedne z moich ulubionych horrorów :)

      Usuń

-Zapraszam do wyrażenia swoich myśli w komentarzu. Niech będzie on związany z treścią postu.
-Przyjmuję krytykę, ale tylko uzasadnioną :)
-Nie wymieniam się obserwacjami, obserwuję blogi, które mi się spodobają.
-Czytam wszystkie komentarze i odwiedzam blogi
-Jeśli masz jakieś pytanie, to napisz, a na pewno odpowiem Ci w komentarzu, lub jeśli wolisz prywatnie-napisz na e-mail (podany w zakładce ''kontakt i współpraca'')
-Przyjmuję nominacje i jestem otwarta na wszelkie propozycje !

~ Pozdrawiam, Ola :)