Hejka wszytskim!
Dzisiaj przyszykowałam post dla fanów dobrych, wchodzących w pamięć horrorów i thrillerów. Osobiście jestem fanką filmów tego gatunku, obejrzałam ich naprawdę mnóstwo. Dzisiejsze zestawienie nie jest spisem wszystkich, które polecam, bo post byłby zbyt długi. Jeśli spodoba Wam się ten post, z przyjemnością zrobię kolejny o tej tematyce. Kolejność filmów podana jest przypadkowo, zapraszam do czytania.
#1 ''POKÓJ 1408''
''Film oparty na opowiadaniu Stephena Kinga o tym samym tytule. Pisarz Mike Enslin jest autorem dwóch książek dotyczących zjawisk paranormalnych. Aby zdobyć materiały do nowej książki, Mike jest zdecydowany zbadać cieszący się złą sławą pokój 1408 w nowojorskim hotelu. Jest on jednak przekonany, że opowieści dotyczące owego pokoju to tylko mit. Dyrektor hotelu Mr. Olin nie podziela podejścia pisarza i ostrzega go o możliwym niebezpieczeństwie. Enslin zamierza udowodnić, że przerażające wydarzenia, które miały tam miejsce w przeszłości to tylko zwykłe zbiegi okoliczności i bajki.''
Ma dość schematyczną fabułę, jednak nie jest to typowo tendencyjny horror pełen efektów specjalnych w których nagle znikąd pojawiają się jakieś postacie, latające rzeczy. Wszystko jest bardziej urealistycznione, co wg mnie stale utrzymuje napięcie i strach. Spodobało mi się zakończenie, ponieważ zapowiada się dość banalnie, jednak potem nieco zaskakuje.
#2 ''SINISTER''
Autor powieści kryminalnych po przeprowadzce znajduje na strychu projektor ze starymi taśmami. Oglądając materiały, odkrywa szokującą prawdę o nowym domu i jego poprzednich mieszkańcach.
Myślę, że większość z Was może kojarzyć ten film, bo swego czasu był on bardzo popularny. Znowu mamy tu do czynienia z teoretycznie banalną fabułą-rodzina wprowadza się do nowego domu, który okazuje się być nawiedzony. Szybkie zwroty akcji, ciągła niepewność. Film idealnie obrazuje także stany emocjonalne i problemy zwykłych ludzi. Bardzo pomysłowy, a jednocześnie przerażający pomysł na nagrania zawarte w taśmach. Niby przemoc nie jest wprost ukazana, a szokuje i straszy znacząco. Jednak według mnie ostatnie sceny są zbyt przerysowane.To na tyle z dzisiejszej listy. Mam nadzieję, że fani thrillerów i horrorów znajdą tu coś, czego jeszcze nie widzieli :) Moja lista filmów, które mi się spodobały jest dość duża, więc mam w planach, jak wcześniej wspomniałam zrobienie jeszcze paru części.
Oj, nie moje klimaty. O ile lubię czytać thrillery, tak nie lubię niczego takiego oglądać :)
OdpowiedzUsuńTo u mnie na odwrot :)
UsuńDwa ostatnie oglądałam. Dwa pierwsze będę nadrabiać :)
OdpowiedzUsuńO to świetnie, możesz dać znać co sądzisz :)
UsuńJestem ogromną fanką strasznych filmów. Sinister oglądałam. Pozostałych nie. Jako w piekle tak i na ziemi mnie pochłonął - polecam :)
OdpowiedzUsuńWlasnie Sinister byl bardzo popularny swego czasu:) dzięki za propozycję, pewnie zobaczę w wolnym czasie !
UsuńNie lubię horrorów ;p częściej włączam komedie ;p
OdpowiedzUsuńTeż lubię komedie, ale są dla mnie w większości zbyt przewidywalne :D
UsuńOd horrorów trzymam się z daleka, bo nie chcę się potem bać własnego cienia. :D Thrillery już bardziej do mnie przemawiają. Ale i tak najczęściej wybieram komedie romantyczne, żeby się odstresować. :D
OdpowiedzUsuńHistorię Anneliese Michel nieco kojarzę, bo rozmawialiśmy o niej w liceum na religii. Z chęcią przeczytałabym Twój wpis na jej temat. ;)
Święta, Święta i po Świętach, he, he. Minęły mi spokojnie. ;)
Przesyłam Ci serdeczne pozdrowionka! ;*
Właśnie mało z osób które znam lubi thrillery itp ;) Też czasem obejrzę jakąś komedie, ale to rzadkość u mnie. Oj ta historia jest bardzo ciekawa, ale niezwykle mroczna, może niedługo pojawi się o niej post. Taak, jak co roku takie przygotowania do świąt a potem cyk pyk i już po hah
UsuńPozdrowionkaaa!
Nie oglądałam pierwszego i ostatniego i z chęcią nadrobię bo ja jestem totalną fanką horrorów i thrillerów :D
OdpowiedzUsuńby-tala.blogspot.com
w tkaim razie zachęcam do nadrobienia, ciekawe, czy też ci się spodoba!
UsuńNie oglądałam żadnego z tych filmow. Ja najbardziej lubię oglądać filmy komediowe i romantyczne.
OdpowiedzUsuńIdealne to relaksu !
UsuńTylko tego ostatniego nie kojarzę.
OdpowiedzUsuńJejku, bardzo uwielbiam horrory, jak i trailery, zwlaszcza ze znajomymi :)
https://live-telepathically.blogspot.com/
Ja zazwyczaj oglądam sama lub z chłopakiem :D Zachęcam do nadrobienia :)
UsuńZnam tylko dwa "Pokój..." i "Egzorcyzmy...". Na razie nie mam ochoty na takie filmy :)
OdpowiedzUsuńNo pewnie, bez chęci nawet nie ma co się zabierać! Chociaż mnie ten gatunek filmów relaksuje :D
UsuńWitaj ♡
OdpowiedzUsuńPost dla mnie! :) Uwielbiam kino a te gatunki są moimi ulubionymi. Trafiłam idealne ^^ Uwielbiam poznawać nowe tytuły. Pokój 1408 bardzo mi się podobał, chodź widziałam go dawno temu i już nie pamiętam zakończenia. Sam motyw był świetny. Chyba odświeżę sobie ten tytuł :) Po Sinisterze bałam się sama spać. Nie pamiętam kiedy go oglądałam, ale na pewno byłam już pełnoletnia. Ta muzyka na końcu bardzo schizuje. Cała fabuła super, jeden z moich ulubionych horrorów. Egzorcyzmy Emily oglądałam niedawno, bo w zeszłym roku. Chodź ciekawy i świetnie wyreżyserowany, to miałam problem by go obejrzeć. Podchodziłam trzy razy. Nie widziałam Parasite, chętnie nadrobię :)
Polecam:
The Ring, Dom w głębi lasu, Dziedzictwo Hereditery, Opętani, Czarnobyl Reaktor strachu, Uciekaj, Ciche miejsce, Przypadek 39, Babadook, Coś za mną chodzi i The boy - moje ulubione, oryginalne horrory :)
Pozdrawiam cieplutko ♡
Ooo super, że post wpadł w twoje gusta. Ja ''Pokój 1408'' oglądałam chyba 2 razy, też chciałam sobie własnie odświeżyć.
UsuńOoo tak zgadzam się z tobą totalnie co do tej muzyki w sinisterze, albo ta podczas której odtwarzał taśmy..
Co do ''Egzorcyzmy...'' to ja nie obejrzałam go do końca za 1 razem, bo zwyczajnie mnie przerażał, dodatkowo to, że wydarzenia miały bardzo podobny bieg zdarzeń w porównaniu do tych, które wydarzyły się naprawdę.
''Parasite'' dość niewinnie się zapowiada, ale gwarantuję, że raczej Ci się spodoba! Potem strasznie wciąga :)
Dzięki za propozycje! Obejrzałam dokładnie wszystkie z wyjątkiem ''Opętani'' i ''Ciche miejsce''. ''The boy'' i ''Uciekaj'' to również jedne z moich ulubionych horrorów :)